2023-2024 оқу жылынан бастап тәрбие жұмысы бірыңғай тәрбие бағдарламасы негізінде құрылған.
Бағдарламаның мақсаты жалпыадамзаттық және ұлттық құндылықтар негізінде адал азаматты тәрбиелеу болып табылады. Ұлттық мүдделер, ар-ождан, алғыс, жауаптылық, ұмтылыс сияқты құндылықтар мектептің барлық тәрбие жұмысының мазмұнында көрінеді.
Білім беру ұйымдарында білім алушыларды тәрбиелеу:
- оқу пәндерінің мазмұны;
- сынып сағаттары мен іс-шараларды өткізу;
- сыныптан тыс жұмыстар және қосымша білім беру (үйірмелер,клубтар, секциялар, факультативтер және т. б.).
Тапсырмалар:
Күтілетін нәтижелер
ТӘРБИЕНІҢ НЕГІЗГІ ҚҰНДЫЛЫҚТАРЫ:
Тәрбиенің құндылықтары |
Негізгі индикаторлар |
Күтілетін нәтижелер |
Ұлттық мүдде/ Национальный интерес |
Қазақстанның мемлекеттілігін нығайтуға қатысу; Қазақстанның ұлттық мүдделеріне қызмет етуге дайындық; қоғам игілігі үшін қызмет ету; қазақстандық имиджді қалыптастыруға белсенді ықпал ету; Қазақстанның қауіпсіздігін қамтамасыз етуге дайын болу; ұлттық мұраға ұқыпты қарау; ұлттық мәдениетті көрсету; қазақ тілін қолдану аясын кеңейту |
патриот, өз Отанына деген мақтаныш сезімі; мемлекеттік рәміздерді құрметтейді; ел тарихын бағалайды; Ұлттық мұра мен мәдениетті мақтан тұтады; құқықтық және экологиялық мәдениеттер туралы түсінігі бар |
Ар-ұят/ Совесть |
Академиялық адалдық принципін сақтау; моральдық нормаларды сақтау; адал еңбекті құрметтейді; шешім қабылдауды және жауапкершілік сезімін қалыптастыруды біледі; өз сөздеріңізге және істеріңізге адал болу; достарына, сыныптастарына, отбасы мүшелеріне мейірімділік пен құрмет көрсету; отбасының абыройына қамқорлық жасау; отбасы, сынып, мектеп, қоғам, ел алдында жауапкершілікті сезіну |
адалдықты, әділдікті және адалдықты бағалайды; еңбекқор, өз сөзіне адал, өз іс-әрекеті мен іс-әрекеті үшін жауапты; ата-анасының қамқорлығын жақсы көреді және қабылдайды; достары мен сыныптастарын құрметтейді, оларға жанашырлық таныта алады; кішілерін қолдайды және үлкендерін құрметтейді |
Талап/ Стремление |
сыни және шығармашылық ойлауды үйреніңіз; қарым-қатынасқа, еңбекке және өзін-өзі дамытуға ұмтылады; технологиялық және цифрлық дағдыларды насихаттау; жеке және командада дами білу; дұрыс қарым-қатынас орната білу; физикалық белсенді болу; уақыт пен өз ресурстарыңызды тиімді жоспарлау |
жанның үйлесімділігі мен денені таза ұстайды; оқуға, еңбекке және өзін-өзі дамытуға деген ұмтылысын анықтайды; қоршаған ортаны таза ұстайды; ақпараттық, медиа және қаржылық сауаттылықта жетістіктері бар; жеке қасиеттер қызығушылық, мақсаттылық және танымдық белсенділік ретінде қалыптасады |
Мұғалімдер мен сынып жетекшілері білім беру және тәрбие аспектілерін біріктіретін бірлескен жобаларды ұйымдастырады. Бірлескен жобалар білім алушыларға қоғамдағы табысты өзара іс-қимыл үшін маңызды болып табылатын сыни ойлауды, эмпатияны және әлеуметтік дағдыларды дамытуға мүмкіндік береді.
Мектепте республикалық және облыстық жобаларды іске асыру жүзеге асырылуда: «Мектеп парламенті»;
«Пікірсайыс қозғалысы»;
«Оқу мектебі»;
«Балалар кітапханасы»;
«Еңбегі адал жас өрен»;
«Жеткіншектің жеті жарғысы»;
«Ұлттық мектеп лигасы»;
«Төрт тоқсан – Төрт өнер»;
«Тоғызайға 9 іс-шара»;
«Үндестік» (отбасы мен мектептің өзара әрекеттесуі бойынша)
Тәрбие жұмысының қызметін реттейтін нормативтік-құқықтық құжаттар, ҚР заңдары, өңірлік бағдарламалардың ережелері.
1) БҰҰ-ның Бала құқықтары туралы конвенциясы;
2) Қазақстан Республикасының Конституциясы;
3) 2011 жылғы 26 желтоқсандағы «Неке (ерлі-зайыптылық) және отбасы туралы» Қазақстан Республикасының Кодексі;
4) «Қазақстан Республикасындағы бала құқықтары туралы» 2002 жылғы 8 тамыздағы Қазақстан Республикасының Заңы;
5) «Тұрмыстық зорлық-зомбылықтың алдын алу туралы» 2009 жылғы 4 желтоқсандағы №214-IV Қазақстан Республикасының Заңы;
6) «Балаларды денсаулығына және дамуына зиян келтіретін ақпараттан қорғау туралы» 2018 жылғы 2 шілдедегі №169-VI Қазақстан Республикасының Заңы;
7) «Білім туралы» 2007 жылғы 27 шілдедегі Қазақстан Республикасының Заңы;
8) ҚР ПП 2019 жылғы 27 желтоқсандағы №988 бекіткен Қазақстан Республикасының Білім және ғылымды дамытудың 2020-2025 жылдарға арналған мемлекеттік бағдарламасы;
9) «Білім туралы» 2007 жылғы 27 шілдедегі Қазақстан Республикасының Заңы;
10) «Діни қызмет және діни бірлестіктер туралы» Қазақстан Республикасының Заңы;
11) ҚР БҒМ 2020ж.06.12 № 248 бұйрығымен бекітілген Қазақстан Республикасында өлкетануды дамытудың тұжырымдамалық негіздері.
12) Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2015 жылғы 1 маусымдағы №348 бұйрығымен бекітілген Қазақстан Республикасында инклюзивті білім беруді дамытудың тұжырымдамалық тәсілдері;
13) «Орта білім беру ұйымдары үшін міндетті мектеп нысанына қойылатын талаптарды бекіту туралы» (ҚР БҒМ 2016 ж.14.01. № 26 бұйрығына өзгеріс енгізілді-ҚР Білім Министрінің 2022 ж.30.12. № 534 бұйрығымен);
14) «Орта білім беру ұйымдарында сыныптық басшылық туралы ережені бекіту туралы» (ҚР БҒМ 2016 ж.12.01. №18 бұйрығына өзгеріс енгізілді-ҚР БҒМ 2022 ж.31.05. № 251 бұйрығымен);
15) «Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрлігінің террористік тұрғыдан осал объектілерді және білім және ғылым саласындағы қызметті жүзеге асыратын террористік тұрғыдан осал объектілерді терроризмге қарсы қорғауды ұйымдастыру жөніндегі нұсқаулықты бекіту туралы» (ҚР БҒМ 2022 ж.30.03. № 117 бұйрығы);
16) «Білім беру ұйымдарында психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу қағидаларын бекіту туралы» (ҚР Білім және ғылым министрінің 2022 жылғы 12 қаңтардағы № 6 бұйрығы)
17) «Мектепке дейінгі тәрбие мен оқыту, орта, арнаулы, қосымша, техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдары педагогтерінің жүргізуі үшін міндетті құжаттардың тізбесін және олардың нысандарын бекіту туралы» бұйрыққа және Қазақстан Республикасы Білім және ғылым министрінің 2020 жылғы 6 сәуірдегі №130 бұйрығына толықтырулар енгізу.
Қазақстан Республикасының Әділет министрлігінде 2020 жылғы 6 сәуірде №20317 болып тіркелді және жаңа редакцияда - ҚР Білім Министрінің 2022ж.08.27 №382 бұйрығымен.
Балалар мен жасөспірімдердің деструктивті мінез-құлқының алдын алу жөніндегі республикалық және облыстық жоспарлардың, жол карталарының тізбесі:
Республикалық:
1) 2023-2024 оқу жылына Балалардың құқықтарын қорғау комитетінің, облыстардың, Астана, Алматы, Шымкент қалалары әкімдіктерінің және балалардың құмар және компьютерлік ойындарға (людоманияға) тәуелділігінің алдын алу жөніндегі білім беру ұйымдарының қызметін ұйымдастыру жөніндегі жол картасы;
2) Балалардың құқықтарын қорғау комитетінің, облыстардың, Астана, Алматы, Шымкент қалалары әкімдіктерінің және білім беру ұйымдарының 2023-2025 жылдарға арналған оқушылар мен жастар арасында электрондық темекіні/вейпті тұтынудың профилактикасы жөніндегі қызметін ұйымдастыру жөніндегі жол картасы;
3) 2023-2024 оқу жылына арналған ақпараттық қауіпсіздікті қамтамасыз ету жөніндегі қызметті ұйымдастыру жөніндегі «Балалар. Интернет. Медиа қауіпсіздігі» жол картасы;
4) 2030 жылға дейін «Қоғамның құқықтық мәдениетін дамытуға, атап айтқанда, мемлекеттік орта білім беру ұйымдарында, сондай-ақ техникалық және кәсіптік, орта білімнен кейінгі және жоғары білім беру ұйымдарында студенттер арасында білім алушылар мен тәрбиеленушілердің құқықтық мәдениетінің негізін қалыптастыру жөнінде жүйелі және өзара байланысты жұмыс жүргізуге бағытталған шаралар қабылдау туралы» бірлескен бұйрық;
5) Қазақстан Республикасында нашақорлыққа және есірткі бизнесіне қарсы күрестің 2023-2025 жылдарға арналған кешенді жоспары;
6) мектепке дейінгі, орта, техникалық және кәсіптік білім беру ұйымдарында экологиялық білім беру және тәрбиелеу іс-шараларының 2023-2029 жылдарға арналған жоспары;
7) қазақ және орыс тілдерін жақсы меңгерген балаларды тәрбиелеу жөніндегі 2023 жылға арналған кешенді іс-шаралар жоспары (Жол картасы) ;
8) балаларды зорлық-зомбылықтан, суицидтің алдын алудан қорғау және олардың құқықтары мен әл-ауқатын қамтамасыз етудің 2023-2025 жылдарға арналған кешенді жоспары
Облыстық:
1) 2023 жылға арналған Солтүстік Қазақстан облысында құқық бұзушылықтардың профилактикасы жөніндегі кешенді жоспар;
2) СҚО-да 2020-2023 жылдарға арналған бала құқықтарын қорғауды күшейту, тұрмыстық зорлық-зомбылыққа қарсы іс-қимыл және жасөспірімдер арасындағы суицид мәселелерін шешу жөніндегі жол картасы;
3) 2022-2024 жылдарға арналған суицидтің, кәмелетке толмағандар арасындағы құқық бұзушылықтардың, есірткі және психотроптық заттарды пайдаланудың, балалардың жол-көлік жарақаттануының профилактикасы жөніндегі ведомствоаралық жоспар;
4) 2023 жылға арналған жастар арасында сыбайлас жемқорлыққа қарсы мәдениетті қалыптастыру жөніндегі кешенді жоспар;
5) есірткі құралдары мен психотроптық заттар мен олардың аналогтарын қолданудың салдары туралы хабардар етуге бағытталған колледждердің, ЖОО-лардың студенттері мен жалпы білім беру ұйымдарының білім алушылары арасында профилактикалық іс-шаралардың бірлескен жоспары;
7) 2023-2024 жылдарға арналған мас күйінде жасалатын қылмыстардың профилактикасындағы тиімділікті арттыруға бағытталған шаралар кешенін іске асыру жөніндегі жол картасы;
8) Солтүстік Қазақстан облысында этносаралық қатынастарды дамытудың 2023 жылға арналған ведомствоаралық жоспары.